Defter ve belgelerin yeni yönetime teslim edilmemesi durumunda ne yapılır

                                                                         T.C.

SANAYİ VE TİCARET BAKANLIĞI

Kooperatifçilik Genel Müdürlüğü

 

Sayı  : 96968930/251.04

Konu: Defter ve belgelerin teslim edilmemesi

            üzerine yapılacak işlemler.

 

 

S.S. …………….. ……..KOOPERATİFİNE

…………………….

 

İlgi:     20.07.2015 tarihli ve 0 sayılı yazı

 

İlgi yazınızda, Kooperatifinizin genel kurul toplantısında yönetim kuruluna seçilemeyen eski yönetim kurulu başkanının kooperatifinize ait defter ve belgeleri devir ve teslim etmediğinden bahisle yapılması gereken iş ve işlemler hakkında bilgi talep edilmektedir.

Bakanlığımızca hazırlanan …….. Kooperatifi Örnek Anasözleşmesinin 63 üncü maddesinde “Yönetim kurulu üyeleri ve memurları, görev devir ve teslimleri sırasında sorumlulukları altındaki para, mal, defter, belge ve diğer kooperatif varlıklarını bir tutanakla yeni görevlilere teslim etmekle yükümlüdürler.” hükmüne yer verilmiştir.

Buna göre, eski yönetim kurulunca bu yükümlülüğün yerine getirilmemesi durumunda, yeni yönetim kurulunun yargı organlarına başvurarak konuyu bir yargı ilamına bağlamaları ve akabinde icra marifetiyle devir ve teslim işlemlerinin gerçekleştirilmesini sağlamaları gerekmektedir.

Diğer taraftan, konunun yargı organlarınca karara bağlanmasının uzun sürebileceği gözetilerek, gerekli yeni defter ve belgelerin ihdas edilip kullanılması da yararlı olacaktır.

KAYNAK: https://ticaret.gov.tr/data/5d41a37613b87639ac9e016f/2018%20%C3%96ncesi%20Genel%20Bakanl%C4%B1k%20G%C3%B6r%C3%BC%C5%9Fleri.docx